menusearch
vazinezanjan.ir

تور رسانه‌ای برای اجرای پویش ملی خرید کالای تولید داخل برگزار شد

جستجو
شنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۳ | ۸:۲۷:۵
۱۴۰۳/۱۰/۱۸ سه شنبه
(0)
(0)
تور رسانه‌ای برای اجرای پویش ملی خرید کالای تولید داخل برگزار شد
تور رسانه‌ای برای اجرای پویش ملی خرید کالای تولید داخل برگزار شد

تور رسانه‌ای برای اجرای پویش ملی خرید کالای تولید داخل برگزار شد

مرغ همسایه غاز است


به گزارش پایگاه خبری وزین زنجان، دیروز تور رسانه ای از طرف اداره کل صنعت و معدن و تجارت استان زنجان برای بازدید خبرنگاران از چند واحد تولیدی شهرستان خرمدره هماهنگ شده بود. هدف از این تور نیز آشنایی با تولیدات استانی و تشویق مردم به مصرف کالاهای ایرانی و استانی بود.
از چهار واحد تولیدی بازدید به عمل آمد که از برندهای حوزه خود محسوب می‌شوند، ولی مردم اطلاع چندانی از این توانمندی ندارند به طوری که تولیدکنندگان اظهار می‌کنند که تولیدات خود را با برندهای دیگری به بازار عرضه می‌کنند.
واحد سیلیس آرا، تولید کننده مواد شیمیایی، سیمان و بتن و گچ، مواد شیمیایی سیمان و بتن و گچ ملات خشک معمولی، محصولات بتنی غیر مسلح از بتن سبک گازی، آهک پخته که بیش از ۹۰ درصد بلوک مورد نیاز مساکن ملی استان را تأمین کرده و سهم ۵۰ درصدی تولید و صادرات بلوک‌های سبک ساختمانی را در کشور دارد.
کارخانه چینی نور بازدید کردند که در تولید ظروف چینی و سرامیکی فعالیت می‌کند.
واحد صنعتی مینو، فعال در تولید انواع فرآورده حجیم شده بر پایه ذرت، انواع بیسکویت، انواع کلوچه بود.و همچنین شرکت شوپارس که ۸۰ نوع محصول در این شرکت تولید می‌شود و تولید روزانه آن ۱۴ تن است. و انواع شکلات و آدامس و آبمیوه را تولید می‌کند. واحد های تولیدی مورد بازدید ما بودند.
تقریبا یک سالی می‌شود که تبلیغات ظروف چینی، سرویس ظروف غذا خوری که در شبکه های آی فیلم و تماشا پخش می‌شود توجه من را جلب کرده بود و تمایل داشتم که یک سرویس سفارش دهم ولی مشغله های فکری باعث شده بود که این کار را انجام ندهم.
دراین تبلیغات به نحو عالی از زیبایی و کیفیت و رنگ این ظروف صحبت می‌شد وهمچنین از قیمت بسیار مناسب آن.
دربازدید های دیروز، کارخانه چینی نورهم قرار داشت با ورم نمی‌شد همان ظروف زیبا که درتبلیغات آنها اثری از زنجان نبود تا چه برسد به خرمدره در این واحد تولید می‌شد.
ظروف رنگارنگ و بسیار زیبا.
وقتی از مدیر منابع انسانی شرکت پرسیدم چرا در تبلیغات اثری از نام زنجان نیست گفت: "اگر مردم بدانند که این ظروف در داخل کشور تولید می‌شود که تمایلی به خرید ندارند."
مهدی محمدیان مدیر منابع انسانی شرکت با بیان اینکه این شرکت چینی رنگی را تولید می‌کند، افزود: چینی نور بزرگترین تولید کننده چینی رنگی در ایران است و با روش‌های جدید کار می‌کند.
وی تاکید کرد: این شرکت نخستین تولید کننده چینی رنگی است که تامین مواد اولیه آن سخت است و از چینی هارد به چینی رنگی در سال ۹۵ تغییر داریم.
چینی نور تنها تولیدکننده ظروف چینی استون ویر و رنگی در کشور است که اغلب محصولاتش بر نام های برندهای خارجی در بازار داخلی عرضه و مصرف می‌شود.
بسیار جا خوردم چرا ما همچنان فکر می‌کینم که مرغ همسایه غاز است و قدر داشته های خودمان را نمی‌دانیم.
این ظروف به دست جوانان و متخصیص هم استانی ما طراحی و تولید می‌شود و از توانایی های اساتید دانشگاه برای فرمول ترکیب مواد و غیره بهره برده می‌شود آن وقت ما به دنبال برندهای خارجی هستیم .
این چهار واحد تولیدی که آنها بازدید کردیم از برندهای حوزه خود محسوب می‌شوند، ولی مردم اطلاع چندانی از این توانمندی ندارند.
اگر کمی واقع بین باشیم وکم کم خودمان و اعضای خانواده را تشویق کنیم از تولیدات محله، شهر و استان خودمان خرید کنیم و حتی شده برای یک بار محصولات تولیدی خودی را امتحان کنیم چه بسا باعث رونق اقتصادی این واحد ها شده و گامی در راستای کاهش بیکاری اطرافیان خود و گردش بهتر چرخ صنعت دراستان برداریم.
متاسفانه توانمندی های برخی از واحدهای تولیدی زنجان و محصولاتشان با اینکه سهم زیادی در تامین نیازهای داخلی و همچنین صادرات دارند، چنانکه باید در میان شهروندان شناخته شده نیست.
که در این بین خودتولیدکنندگان نیز نقش دارند. باید همچنان که مشکلات اقتصادی ناشی از تورم، ناترازی انرژی و کمبود نقدینگی را تحمل کرده و دست از تولید برنمی دارند کمی نیز در جهت شناساندن محصولات خود به مردم منطقه و استان تلاش کنند. و آنها هم فکر نکنند که مرغ همسایه غاز است و به رسانه های استانی و ظرفیت های آنها بیش از پیش در راستای تشویق مردم به مصرف تولید داخلی توجه کنند.
کاربرد این ضرب المثل زمانی است که انسان فکر کند مال دیگران خیلی بهتر از مال اوست. برخی از مردم همیشه از داشته های خود ناراضی هستند و مال دیگران را برتر از دارایی خود می‌پندارند. بعضی ها پیروزی ها و موفقیت های خود را ناچیز ارزیابی می‌کنند، اما از کوچکترین دستاورد اطرافیانشان طوری صحبت می‌کنند که انگار از بزرگترین معجزه قرن می‌گویند!
این حکایت مثل یک تلنگر است، زیرا متوجه می‌شویم که نباید داشته هایمان را دست کم بگیریم البته گاهی اوقات معنی این حکایت باور داشتن به دیگران و عدم خودباوری است

صغری محمدی

http://vazinezanjan.ir

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
هدر سایت
پویش «هم محله ای قهرمان من» در زنجان برگزار می‌شود
#نه_به_تصادف  پویش ملی ایمنی و سلامت سفر
پویش کاهش دو درجه ای
آخرین اخبار